Оптимизацията за търсачки (SEO) помага на уебсайта ви да се класира по-добре в резултатите от търсенето. Например, ако потребителите търсят продукт или съдържание, налично на Вашия уебсайт, добрата SEO оптимизация може Уплашена котка да гарантира, че Вашият сайт е сред първите резултати. Такава видимост може да се превърне в увеличен уеб трафик.дигитална агенция
Маркетингов доклад на HubSpot разкрива, че SEO помага на компаниите да подобрят своя процент на конверсия. Маркетолозите са съгласни, че дейностите по SEO допринасят за висок органичен трафик (трафик, произтичащ от неплатени Японски породи кучета резултати в търсачките). Уебсайтовете, които се появяват на първа страница на страниците с резултати от търсенето в Google или на страниците с резултати от търсенето (SERP), е по-вероятно да получат кликвания, отколкото тези на 10-та страница. Тези конкретни примери за ползите от SEO са само върхът на айсберга; няколко други свързват SEO с онлайн успеха.дигитална агенция Grow Easy
В обобщение, подобряването на SEO оптимизацията може да ви помогне да предоставите отлично потребителско изживяване на клиентите, да повишите познаваемостта на марката и да намалите бюджета си за цифров маркетинг, тъй като прилагането ѝ е евтино.реклами в Google Ads
Ще разгледаме някои от най-добрите съвети за подобряване на вашите SEO практики.
1. Съобразете съдържанието си с намеренията за търсене
2. Създавайте убедителни заглавни тагове Заболявания при кучета и метаописания
3. Подобрете скоростта на страницата си
4. Стремете се към препоръчани фрагменти
1. Съобразете съдържанието си с намеренията за търсене
Винаги се уверявайте, че съдържанието на уебсайта ви съответства на намеренията за търсене на целевите потребители. В този контекст намерението за търсене е конкретното нещо, което потребителят търси. Например, ако вашият уебсайт предоставя ревюта на филми, съдържанието трябва да се фокусира основно върху филми. Ако не успеете да съобразите съдържанието си с намеренията за търсене, това може да накара посетителите бързо да напуснат уебсайта ви (висок bounce rate).SEO оптимизация на сайта
Трите основни вида намерения за търсене са информационни, транзакционни и навигационни.
Информационно намерение. При това намерение лицата търсят информация за конкретен продукт, тема или област. Разработвайте съдържание като ръководства стъпка по стъпка, контролни списъци, страници с често задавани въпроси, статии и публикации в блогове, за да се възползвате от информационното намерение за търсене. Съдържанието трябва да отговаря на въпросите на потребителите. Не забравяйте да използвате ключови думи като „кой“, „какво“, „защо“, „как“ и „кога“, за да повишите класирането си.SEO оптимизация
Навигационно намерение. Това е, когато търсещите вече знаят уебсайта, който искат да посетят. Те могат да търсят името на сайта или друг термин, свързан с него. За да се възползвате от навигационното намерение, уверете се, че съдържанието ви ясно подчертава вашата марка. Поставете ключови думи в метаописанието си, за да подобрите класирането си. Ако разполагате с добър маркетингов бюджет, помислете за реклами, платени за клик (PPC), за да подобрите видимостта на сайта си в интернет.
Транзакционно намерение. Това намерение за търсене показва, че потребителите са готови да извършат определено действие, като например да закупят продукт, да си запишат среща или да изтеглят нещо от интернет. За да получите повече трафик, уверете се, че съдържанието ви съдържа ясен призив за действие. Добавете бутони „Купи сега“ или „Добави в количката“ на продуктовите си страници. Избягвайте разсейващи елементи като ненужни изскачащи прозорци и несъществено съдържание, които могат да отклонят вниманието на търсещите. Други ключови думи, свързани с транзакционното намерение, са: пазарувай сега, резервирай среща, насрочи, отстъпка, сделка и абонирай се.
SEO оптимизацията и доброто съдържание са тясно свързани. Затова е силно препоръчително да инвестирате в ресурси за маркетинг Как да режем ноктите на куче на съдържанието. Ако имате проблеми със SEO оптимизацията, можете да намерите професионални услуги за проучване на ключови думи в Upwork.
2. Създавайте убедителни заглавни тагове и метаописания
Заглавните тагове и метаописанията са важни понятия, когато става въпрос за SEO. Заглавният таг представя резюме на това, което съдържа дадена уеб страница.
Например, ако дадена уебстраница съдържа спортни облекла, заглавието може да гласи „спортни облекла“. Заглавието обикновено се показва в раздела на браузъра, както е показано по-долу.
Тагът за заглавие помага на търсачките да определят какво съдържа дадена уеб страница, както и нейната релевантност към търсенето на потребителя.
По-долу са представени някои от правилата за писане на страхотни заглавни тагове.
Тагът на заглавието трябва да бъде не повече от 60 символа. Повечето търсачки обикновено отрязват дългите заглавни тагове. Това означава, че тагът на заглавието може да не успее да предаде информация и стойност, след като бъде отрязан.
Уверете се, че уеб страниците ви имат уникални заглавни тагове. Дублиращите се тагове на заглавия объркват търсачките и затрудняват показването на вашите страници в съответните резултати.
Поставете ключови думи в началото на заглавния таг.
Тагът meta description предоставя обобщение на съдържанието на дадена уеб страница. Този таг има за цел да убеди потребителите да кликнат върху връзката в резултатите на търсачката.
Тагът meta description се намира точно под заглавието в резултатите на търсачката.
Ето няколко съвета за създаване на подходящи тагове за мета описание.
Ограничете метаописанията до 155 знака. Търсачките обикновено отрязват текста след тази граница.
Включете ключови думи в мета описанието. Уверете се, че думите се сливат с останалото съдържание в описанието, за да покажат идеално вашето послание. Не забравяйте да удебелявате определени ключови думи в сайта си. Търсачките претърсват уебсайтовете за курсивирани или удебелени думи, за да разберат важността на страницата, което може да има положителен ефект върху вашата SEO оптимизация и процента на кликванията (CTR). Внимавайте за ключови думи, които са удебелени в SERP. Подчертаните термини по принцип са синоними на основните ключови думи. Следователно включването на тези удебелени думи в уебсайта ви може да му помогне да се класира още по-високо.
Направете своя таг за мета описание интересен. Такива подробности могат да подтикнат клиентите да научат повече и да увеличат трафика към вашия уебсайт. В описанието можете да добавите резюме на това, което съдържа вашият уебсайт, и стойността, която посетителите ще получат от него. Избягвайте обаче да правите описанието си прекалено привлекателно за кликване. Търсещите могат да се почувстват измамени, ако посетят уебстраницата и не намерят това, което сте обещали в метаописанието.
3. Подобрете скоростта на страницата си
Скоростта на страницата е съществен фактор за класиране в SEO. Търсенето в Google дава предимство на страниците, които се зареждат по-бързо, пред тези с бавна скорост.
Скоростта на зареждане на даден уебсайт може да повлияе на степента на конверсия. Всъщност коефициентът на конверсия на уебсайт, който се зарежда за една секунда, е три пъти по-висок от този на сайт, който се зарежда за пет секунди. С други думи, скоростта на зареждане на страницата оказва значително влияние върху потребителското изживяване. Хората предпочитат уебсайтове, които се зареждат и представят информацията бързо.
Можете да анализирате скоростта на страницата на уебсайта си, като използвате PageSpeed Insights на Google. Въведете URL адреса на уебсайта си в предоставеното текстово поле и щракнете върху бутона Analyze (Анализирай).
Ако резултатите ви са под 49, скоростта на страницата на вашия уебсайт е ниска. Можете да подобрите скоростта на страницата си, като използвате следните трикове.
Оптимизирайте кода си. Проверете кода си и премахнете неща като неизползвани плъгини, библиотеки, ненужни функции, коментари и интервали. Трябва да минимизирате CSS, HTML и JavaScript, за да намалите размера на файловете.
Разрешете компресирането. Компресирайте големите файлове и ги предоставяйте само когато е необходимо. Компресирането на файлове може да намали размера на различни активи и уеб страници и значително да увеличи скоростта на зареждане.
Проверявайте качеството на изображенията си. Висококачествените изображения може да отнемат повече време за зареждане, затова помислете за замяната им с такива със средно качество. Също така трябва да оптимизирате изображенията на целевата или началната си страница, за да подобрите скоростта.
Възползвайте се от предимствата на кеширането в браузъра. Това включва съхраняване на определени данни в браузъра с помощта на инструменти като бисквитки, локално съхранение и съхранение на сесии. Не е необходимо потребителите да зареждат целия уебсайт, когато го посещават отново, тъй като данните могат да бъдат извлечени от кеша на браузъра.
Намалете до минимум пренасочванията. Лошите пренасочвания могат да доведат до лошо потребителско изживяване, безкрайни пренасочвания и проблеми с обхождането и скоростта. Затова пренасочвайте потребителите само когато това е абсолютно необходимо и се уверете, че използвате правилни връзки.
4. Стремете се към featured snippets
Препоръчаният фрагмент е функция на търсенето в Google, която предоставя резюме или отговор за темата на търсенето, както е подчертано на изображението по-долу.
Препоръчаните фрагменти са полезни, защото позволяват на уебсайта ви да получи висок органичен трафик. Препоръчаните фрагменти са с най-висок ранг и заемат много визуално пространство. Това означава, че е по-вероятно потребителите да ги видят и да кликнат върху тях.
Препоръчаните фрагменти също така позволяват на уебсайта ви да изглежда по-авторитетен от други сайтове. Търсещите ще повярват, че сайтът съдържа вярна и релевантна информация, което ще ги накара да го посетят.
Можете да се стремите към препоръчани фрагменти, като:
Проучване на ключовите думи. Трябва да извършите интензивно проучване, за да определите вида на заявките за търсене и ключовите думи, които вероятно ще се показват във featured snippets. Можете да включите определените ключови думи в съдържанието си.
Анализиране на SEO практиките на вашите конкуренти. Идентифицирайте ключовите думи, които вашите конкуренти използват, за да се появят във featured snippets или да се класират по-високо, и ги включете във вашата SEO оптимизация.
Разбиране на намеренията за търсене. Опитайте се да предвидите какво може да търсят клиентите и да предоставите подробни или подходящи отговори на техните запитвания. Разбирането на намеренията за търсене може също така да ви позволи да оптимизирате съдържанието си по-ефективно.